De Belgische wetgeving zegt:
Iedere Belg hoort de wetgeving te kennen, dus telt dit zeker voor elke politici, en moeten zij elke wetgeving correct toepassen!
Een van ambtswege schrapping uit het bevolkingsregister:
U zal denken dit gebeurt bij mensen die laag geplaatst zijn in de maatschappij… Het zal wel hun eigen schuld zijn…
Neen! Dit is niet waar.
Toch heeft het te maken als iemand in woningnood zit. En het kan iedereen overkomen, ook U. Het is voldoende uit uw huis gezet te worden door onvoorziene feiten, bijvoorbeeld een echtscheiding, of je baan verliezen waardoor je de huur/lening niet meer kan betalen, enz..
Zoals ik aangeef op mijn facebookpagina, met het tv programma op Canvas: Blanco. Ook al ging dit programma over 16% van de Belgische bevolking die blanco, ongeldig of zelfs helemaal niet gingen stemmen, zonder dat dit programma dit liet uitschijnen, kwamen er veel mensen aan het woord die van ambtswege afgevoerd waren uit het bevolkingsregister.
Een voorbeeld uit dit programma: Hoe een grote garagehouder, als hij met pensioen ging, volledig geruïneerd werd door de overheid en daarna van ambtswege geschrapt werd.
Gelet: Niet iedere persoon die in dit programma geïnterviewd werd, is van ambtswege geschrapt. De meeste mensen schamen zich voor dit politiek onrecht en verzwijgen het. Maar ik herken lotgenoten door hun opgesomde feiten.
De politici vragen zich af: Waarom mensen niet meer in de politiek geloven en hun de rug keren, dit is één van de redenen!
Een van ambtswege afvoering uit het bevolkingsregister heeft zeer zware en blijvende gevolgen. Welke sommige politieke partijen meedogenloos uitvoeren. Terwijl andere wetgevingen zich aandienen in plaats van een afvoering uit het bevolkingsregister, zoals bijvoorbeeld een referentieadres.
Dit politiek onrecht is niet alleen in Vlaanderen een probleem, Blanco, het programma van Canvas liet ook slachtoffers in Wallonië aan het woord. Met het totaal over gans België kan men een raming geven van 300.000 Belgen in drie jaar. Deze raming is niet inclusief de kinderen van de ouders die dit lot ondergaan, zij zijn ook slachtoffer van dit politieke onrecht, hun leed in armoede valt niet te beschrijven.
Betreurenswaard moet ik U melden dat dit aantal elk jaar stijgt, in 2019 waren het meer dan 150 Vlamingen per dag die van ambtswege afgevoerd zijn.
In drie jaar tijd (van 2017 tot en met 2019) zijn er naar raming meer dan 150.000 Vlamingen die in totale armoede en illegaliteit terecht gekomen zijn, en men zo een groot deel van hun rechten ontneemt.
Wanneer richt men een Fedasil op voor dakloze Belgen in plaats van ze in de illegaliteit en armoede te veroordelen met een "onterechte" van ambtswege afvoering uit het bevolkingsregister?
En onterecht is het, want men overtreed heel wat wetgevingen als men iemand afvoert uit het bevolkingsregister, die nog in België verblijft.
Welke wetgevingen overtreden Politici als zij een afvoering uitvoeren uit het bevolkingsregister?
In feite overtreden het OCMW en de politiek verschillende wetgevingen als zij hulp weigeren wanneer U, om welke reden dan ook, in woningnood bent. U hebt uiteraard ook verplichtingen waar U zich moet aan houden, dit kan U te weten komen bij tips. Hou rekening als men een van ambtswege schrapping uit het bevolkingsregister uitvoert, bestaat die persoon voor de Belgische staat niet meer!!!
Wetgevingen:
- Referentieadres: De wetgeving van het bevolkingsregister zegt: Dat het bevolkingsregister ten alle tijden correct ingevuld moet blijven, en een referentieadres moet verleend worden;
Doc. 1: Identiteitsbewijzen en Referentieadres;
Doc. 1.1: De bevolkingsregisters;
Doc 1.2: De inschrijving in de bevolkingsregisters;
Doc 1.3: De afvoering uit de bevolkingsregisters;
Doc 1.4: Regeling van de geschillen bij de bepaling van de hoofdverblijfplaats;
Tevens: Schrapping van ambtswege – Mag men niet aanwenden tegen de burger als middel tot *pressie of *repressie. De afvoering van ambtswege mag door politie of gemeentebestuur dus niet gebruikt worden om problemen op te lossen die niks te maken hebben met de inschrijving als hoofdverblijfplaats (zoals sociale problemen, stedenbouwkundige problemen, problemen i.v.m. de ordehandhaving, ‘lastige’ burger … ).
* Pressie: pres·sie (de; v; meervoud: pressies) 1 druk; = drang: pressie op iem. Uitoefenen. 2 Aandrang, druk, dwang.
* Repressie: re·pres·sie (de; v; meervoud: repressies) 1 onderdrukking. 2 Beteugeling.
De gemeentebesturen dienen zich bewust te zijn van hun solidariteit wanneer zij zich belasten met moeilijkheden die niet noodzakelijk opgelost worden door onterechte afvoering van ambtswege (zie punt 88, Deel I van de Algemene Onderrichtingen van 1 juli 2010 betreffende het houden van de bevolkingsregisters).
- Artikel 5 Universele Verklaring van de Rechten van de Mens: Niemand zal onderworpen worden aan folteringen, noch aan een wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing;
- Artikel 15 Universele Verklaring van de Rechten van de Mens: Een ieder heeft het recht op een nationaliteit. Aan niemand mag willekeurig zijn nationaliteit worden ontnomen, noch het recht worden ontzegd om van nationaliteit te veranderen;
− Artikel 25 Universele Verklaring van de Rechten van de Mens: Een ieder heeft recht op een levensstandaard, die hoog genoeg is voor de gezondheid en het welzijn van zichzelf en zijn gezin, waaronder inbegrepen huisvesting;
Doc. 2: Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.
Iemand van ambtswege afvoeren uit het bevolkingsregister is een schending van mensenrechten, dus mijn vraag: Moeten deze politieke partijen: CD&V, SP-A en Open VLD, dan ook geen cordon sanitair op hun eigen partij heffen?
− Artikel 30 en 31 Europees Sociaal Handvest: Ieder heeft recht op bescherming tegen sociale uitsluiting en armoede. Ieder heeft recht op huisvesting. Maatregelen worden genomen die erop gericht zijn:
1. De toegang tot adequate huisvesting te bevorderen;
2. Dak- en thuisloosheid te voorkomen en te verminderen teneinde het geleidelijk uit te bannen;
3. De kosten voor huisvesting binnen het bereik te brengen van een ieder die niet over voldoende middelen beschikt;
Nota: Artikel 31 van het Europees Sociaal Handvest is evenwel door België nog niet geratificeerd. Het Interfederaal steunpunt tot bestrijding van armoede, bestaansonzekerheid en sociale uitsluiting dringt in haar tweejaarlijks verslag 2010-2011 aan op een ratificatie door België.
− Artikel 23 Belgische Grondwet: Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden. Daartoe waarborgen de wet, het decreet rekening houdend met de overeenkomstige plichten, de economische, sociale en culturele rechten, waarvan ze de voorwaarden voor de uitoefening bepalen. Die rechten omvatten inzonderheid: Het recht op een behoorlijke huisvesting;
− Artikel 3 Vlaamse Wooncode: Iedereen heeft recht op menswaardig wonen. Daartoe moet de beschikking over een aangepaste woning, van goede kwaliteit, in een behoorlijke woonomgeving, tegen een betaalbare prijs en met woonzekerheid worden bevorderd;
− Federaal en nationaal plan tegen armoedebestrijding: In alle opzicht overtreden zij de wetgeving aangaande: Armoedebestrijding. Zoals op mijn Home page reeds gemeld, door dit onrecht worden ook kinderen geraakt en komen eveneens in de armoede. Dus kan men zeggen, dat een van ambtswege schrapping, het tegenovergestelde is van het federaal armoedebestrijdingsplan.
Doc. 6: Federaal Plan armoedebestrijding;
Doc. 6.1: Federaal plan armoedebestrijding 2016-2019;
Doc. 6.2: Nationaal kinderarmoedebestrijdingsplan.
De oplossing: Voor de overheid is het anders heel simpel, in plaats dat men een onterechte van ambtswege schrapping uitvoert en bovenstaande wetgevingen overtreedt, kan men direct een burger in nood helpen met een referentieadres of een noodwoning aanbieden, en zo duwt men deze burger in woningnood niet nodeloos dieper in de problemen.
Wanneer is een afvoering uit het bevolkingsregister correct?
Als U gedomicilieerd verhuist naar het buitenland wordt ook ambtswege afgevoerd. Maar U kan ook correct van ambtswege geschrapt worden als U in België verblijft.
Als voorbeeld gegeven: U verblijft op een camping/recreatiepark (bos/brug), en hebt hiervan geen melding gemaakt bij de dienst bevolking en laat uw domiciliering staan op het vorige adres. Wanneer deze woning verder verhuurt wordt zal de dienst bevolking een wijkagent inschakelen om een burgerlijk onderzoek in te stellen. Wanneer men U niet kan lokaliseren, bent U voor de gemeente of stad spoorloos en wordt U beschouwd dat U in het buitenland of andere gemeente/stad verblijft. De ambtswege afvoering is hier ten allen tijden correct! U bent zelf in de fout gegaan! Tracht dit zo vlug mogelijk administratief in orde te maken.
Politiektheater!
Ik ben reeds door veel mensen gecontacteerd via deze website, die me gechoqueerd aanraden contact op te nemen met het Vlaams Belang, waarop ik moet antwoorden: “Politiek is maar theater, ik communiceer reeds van vóór de nationale verkiezingen 2019 met het Vlaams Belang”. Ik heb meerdere pogingen ondernomen om de nationale top te kunnen bereiken. Het is enkel éénrichtingsverkeer! Ik kom niet verder dan de destijdse regionale voorzitter en fractieleider Mol: Koen Boeckx (die nu onafhankelijk raadslid is geworden), naar zijn zeggen kreeg hij destijds géén gehoor bij de nationale kopstukken”.
Koen Boeckx: De destijdse regionale voorzitter en fractieleider Mol, die nu onafhankelijk raadslid is geworden: Koen Boeckx, wenst naamloos te blijven en stuurde volgende dreigmails, toen hij op de hoogte was dat hij (positief) vermeld werd op deze website:
Zijn eerste mail, ik citeer: “Ik wil even iets duidelijk stellen. Ik wil met het Vlaams belang niets meer te maken hebben en wil U daarom met aandrang verzoeken om mijn identiteit volledig van de website te halen.”
Zijn tweede mail, ik citeer: “Ik wil niet op de website staan, ook niet met een vermelding van de toenmalige voorzitter en zeker niet , het nu onafhankelijke raadslid. Nog eens, ik wil met het Vlaams belang NIETS meer te maken hebben. Alles moet verwijderd worden wat naar mij verwijst of zou kunnen verwijzen.”
“Durft U dit te zeggen?”. Toen U destijds als volksvertegenwoordiger en fractieleider van Vlaams Belang bij mij kwam, wist U van het bestaan van deze website. “Deze website is opgesteld in het belang van het algemeen nut”.
U weet al twee jaar dat gemeente Mol inwoners onterecht van ambtswege schrapt uit het bevolkingsregister. Als onafhankelijk raadslid hebt U hieraan niets gedaan!!! U maakt zich medeplichtig en schuldig aan dit politiek onrecht. Als Vlaams Belang fractieleider had U geen problemen met deze website, en uw dreigmails boezemen mij geen schrik in. Laat dit een waarschuwing zijn voor al uw collega’s (regionaal en nationaal).
Nota: Gemeente Mol vermeldt volgend op hun website: Fractieleider zetelt voortaan als onafhankelijk raadslid gemeente Mol. Hier hebt U blijkbaar geen probleem mee dat U als ex-Vlaams Belang lid vermeld wordt.
Volgende partijvooraanstaande van het Vlaams Belang zijn op de hoogte:
- Tom Van Grieken;
- Filip Dewinter;
- Chris Janssens;
- Dries Van Langenhove.
Vlaams Belang profileert zich enkel als het om vreemdelingen gaat. Met de slogan: “Eigen volk eerst” willen zij zich voordoen als: DE VOLKSPARTIJ. Maar die bestaat niet, zelfs zij plegen roofmoord op dit begrip. De politiek in zijn geheel zou men beter verwoorden als: POLITIEKTHEATER. In de politiek heb je maar twee soorten partijen: Zij die opkomen voor allochtonen en zij die er tegen zijn, maar geen van deze partijen komen op voor hun “eigen” volk. Ook N-VA heeft weet van deze feiten en legt het geheel naast zich neer, zie hieromtrent bij twee punten van: Mijn feiten: Aanklacht Binnenlandse Zaken en Koningshuis. En zie ook: Aangetekend schrijven naar de politiek.
Nota: In 2020 kreeg ik bericht van een volger van mijn facebook Illegale Vlamingen, deze persoon meldde mij, dat hij/zij Vlaams belang vooraanstaande persoonlijk kende, en of ik de toestemming gaf of deze gecontacteerd werden. Mijn antwoord: U mag, maar ik hoop niet dat U ook teleurgesteld wordt. De twee personen die gecontacteerd werden zijn: bestuurslid Miren Eynatten en Filip De winter. Miren Eynatten meldde dat zij de website had doorgegeven aan Brussel en dat zij de website reeds kende, dit bevestigd dat de destijdse regionale fractieleider Mol: Koen Boeckx (hierboven reeds vermeld) zijn werk gedaan had. Filip Dewinter zijn reactie was, het blokkeren van deze volger op zijn facebook. De teleurstelling van deze persoon was enorm, en de lidkaart van Vlaams Belang werd niet meer betaald door deze persoon! Als Vlaams Belang volgende keus zich afvraagt waar hun stemmen zijn… Hun afwezigheid en enige verantwoordelijkheid in dit thema, is een oppositie zonder daadkracht!
Mijn persoonlijk contact met de bovenvermelde boegbeelden kan U lezen op mijn feiten.
Ik en mijn familie stemmen vanaf nu, enkel nog blanco, door gebrek in het geloof van elke politieke partij.
Daarvoor ging mijn stem meer dan 20 jaar naar het Vlaams Belang, de foert stem zoals men in de volksmond zegt, maar nu zeg ik ook foert tegen het Vlaams Belang. Als ik een woordspeling mag gebruiken: "Ik ben nu ook politiekdakloos".
Nota: In de volksmond wordt beweerd dat een blanco stem naar de partij gaat die de meeste stemmen haalt bij verkiezingen. Dit is incorrect, een blanco stem is een ongeldige stem, het wordt alleen bij de opkomst van het aantal stemgerechtigde bijgeteld, niet bij de geldige stemmen. Met 16% aan blanco stemmen is dit al een aantal van een grote politieke partij, voorlopig trekken parlementaire zich van dit aantal niets aan, maar als meer dan 60% van de bevolking blanco stemt hebben deze parlementaire wel een groot probleem en moet de politiek wel luisteren naar deze proteststemmen. Het is de dag van vandaag de enige foert stem!
Als muziekinstrumenten valsspelen ga je ze stemmen! Bij de politiek mag men stemmen hoe men wil, ze blijven valsspelen!
Muziekinstrumenten worden bespeeld door het volk! De politiek bespeeld het volk!
NOTA: AL HET BEWIJSMATERIAAL, POLITIEKE NAMEN EN OVERHEIDSINSTANTIES OP DEZE WEBSITE, ZIJN GEPUBLICEERD VOOR HET BELANG VAN ALGEMEEN NUT.
- Home
- Inleiding
- Mijn feiten
- Tips
- Bewijsstukken
- Bijlage 1
- Bijlage 2
- Bijlage 3
- Bijlage 4
- Bijlage 5
- Bijlage 6
- Bijlage 7
- Bijlage 8
- Bijlage 8.1
- Bijlage 9
- Bijlage 10
- Bijlage 11
- Bijlage 12
- Bijlage 13
- Bijlage 14
- Bijlage 15
- Bijlage 16
- Bijlage 17
- Bijlage 18
- Bijlage 19
- Bijlage 20
- Bijlage 21
- Bijlage 22
- Bijlage 23
- Bijlage 24
- Bijlage 25
- Bijlage 26
- Bijlage 27
- Bijlage 28
- Bijlage 29
- Bijlage 30
- Bijlage 31
- Bijlage 32
- Bijlage 33
- Bijlage 34
- Bijlage 35
- Bijlage 36
- Bijlage 37
- Bijlage 38
- Bijlage 39
- Bijlage 40
- Bijlage 41
- Bijlage 42
- Bijlage 43
- Bijlage 44
- Bijlage 45
- Bijlage 46
- Bijlage 47
- Bijlage 48
- Bijlage 49
- Bijlage 50
- Bijlage 52
- Bijlage 53
- Bijlage 54
- bijlage 55
- Bijlage 56
- Bijlage 57
- Bijlage 58
- Bijlage 59
- Bijlage 60
- Bijlage 61
- Bijlage 62
- Tom Van Grieken
- Filip Dewinter
- Dries Van Langenhove
- Chris Janssens
- Bijlage XX
- Wetgevingen
- Doc. 1 Identiteitsbewijzen en Referentieadres
- Doc. 1.1 De bevolkingsregisters
- Doc. 1.2 De inschrijving in de bevolkingsregisters
- Doc. 1.3 De afvoering uit de bevolkingsregisters
- Doc. 1.4 Regeling van de geschillen bij de bepaling van de hoofdverblijfplaats
- Doc. 1.5 Model 8
- Doc. 1.6 Vestiging van gewone verblijfplaats in het buitenland
- Doc. 1.7 Wat is een afvoering van ambtswege
- Doc. 2 Universele Verklaring van de Rechten van de Mens
- Doc. 3 Europees Sociaal Handvest
- Doc. 4 Artikel 23 Belgische grondwet
- Doc. 4.1 Belgische Grondwet
- Doc. 5 Decreet houdende de Vlaamse Wooncode
- Doc. 5.1 Naar een versterkt recht op wonen
- Doc. 6 Federaal Plan armoedebestrijding
- Doc. 6.1 Federaal plan armoedebestrijding 2016-2019
- Doc. 6.2 Nationaal kinderarmoedebestrijdingsplan
- Doc. 7 Ambtshalve inschrijving, ambtshave afvoering, bewijs & toepassing
- Doc. 8 Daklozen en installatiepremies
- Doc. 8.1 Daklozen gids
- Doc. 8.2 Nieuwe territoriale bevoegdheidsregel voor daklozen meldingsplicht
- Doc. 8.3 Installatiepremie toegekend in het kader van de wet van 23 augustus 2004 tot wijziging van
- Doc. 9 Algemene wetgevingen en regelementen OCMWs
- Doc. 9.1 De procedurele waarborgen bestemd voor de OCMW-cliƫnten
- Doc. 10 Domicilieadres referentie postadres verkrijgen
- Doc. 10.1 Invoering van de mogelijkheid voor daklozen een referentieadres bij het OCMW te bekomen
- Doc. 11 OCMW Wet van 26 mei 2002 betreffende het recht op maatschappelijke integratie (RMI)
- Doc. XX Agentschap integratie & inburgering
- Contact
- Veel gestelde vragen
- Persberichten
- Blog
- Privacy